Thursday 9 February 2017

Tips untuk kurus dengan mudah

Hari ni saya nak cerita pasal nak kurus macam senang je kan sebut nak kurus📢 nak kurus📢 nak kurus📢 pastu bajet bangun esok pagi boleh kurus hehehe.. Gurau-gurau jangan marah 😉

Straight to the point la hari ni saya nak kongsi sikit info pasal Set Kurus Bajet Shaklee yang terdiri dari Alfalfa dan Lecithin. Saya percaya ramai yang dah kenal sepasang dua sejoli ni kan? Tapi jom saya perkenalan juga satu-satu supaya lebih faham dan kenal maka barulah jatuh cinta kan.

Apa itu ALFALFA??

✔ Alfafa bertindak sebagai detox semula jadi yang melawaskan sistem penghadaman dengan lembut.
✔ Menarik lemak yang teremulsi dari tindakan Lecithin ke saluran najis.
✔ Proses membersihkan segala toksin lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.

Apa pulak Lecithin??

✔ Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak-lemak
✔ Lecithin dinamakan pengemulsi semulajadi kerana mempunyai kesan melekat pada lemak.
✔ Okay, cerita mudah lecithin menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah dan seterusnya mencegah  lemak dari melekat kat dinding membrane.
✔ Lecithin tidak boleh dihasilkan boleh badan tetapi sangat diperlukan boleh badan.

Rasa-rasa faham tak fungsi Alfalfa dan Lecithin ni?? Harap korang paham ye. Mesti ramai yang fikir makan je Alfalfa dan Lecithin ni lepas tu satu minggu je dah kurus.

Bukan semudah itu kerana Alfalfa dan Lecithin hanya bertindak membantu dan kita sendiri perlu berusaha. Okay, meh nak share antara tips untuk kurus. Korang mesti buat tau, nak kurus mesti usaha.

1. Niat
Mula sekali tetapkan niat atau target berapa banyak dan berapa lama kita nak kurus.

2. Pemakanan
Ini paling penting jaga pemakanan contohnya makan dalam kuantiti yang sedikit tetapi kerap, sarapan pagi jangan tinggal, lebihkan sayur-sayuran dan buah buahan. Pendek kata amalkan pemakanan yang sihat dan seimbang la tau.

3. Senaman
Senaman juga sangat perlu dan membantu kerana dapat membakar lemak-lemak. Selain itu senaman juga mampu menghasilkan hormon "gembira". Haa tak ker seronok sihat dapat, mood pun happy jer.

4. Air kosong
Dah jaga makan dah senaman air kosong  perlu mencukupi. Sekurang-kurangnya 8 gelas sehari atau sifir mudah 25kg : 1liter. Contoh berat kita 75kg=3liter air kosong.

Ape yang saya cerita ni hanyalah sedikit diantara tips dan petua untuk kurus sebenarnya banyak lagi tips-tips dan petua untuk kurus ni.

Nak kurus biarlah secara selamat walaupun lambat dari kita nak kurus dalam masa yang singkat tetapi membahayakan diri sendiri.

Lagi best bulan ni ada promosi Set Kurus Bajet [Alfalfa + Lecithin] BELI 1 PERCUMA 1. Rugi sangat tau kalau korang tak beli masa promosi ni. Nak order atau pertanyaan boleh hubungi IntanMiza 011.1655.3844.

No comments:

Post a Comment