Wednesday 15 February 2017

kawal bacaan asid urik penyebab gout dengan set bajet gout shaklee

Hari ni saya nak kongsi pasal Gout!! Kita kalau tengok orang yang kena gout ni, Ya ALLAH kesiankan. Cuba yang kena orang yang rapat  dengan kita ayah atau suami. Bagi orang perempuan pula akan lebih mudah mendapat gout selepas mereka monopouse.

FAKTOR MENYEBABKAN GOUT?

Nyum..nyum..sedapnya kan!!

Gout ni boleh disebabkan beberapa faktor antaranya genetic (keturunan), pemakanan dan masalah buah pinggang.

Antara faktor yang paling femes menyebabkan  gout ialah pemakanan. Sebab kita ni kan suka makan, siapa la tak suka makan kan hehe.

Makanan laut, daging merah, kekacang dan daging organik tinggi purin boleh mengundang penyakit gout.

'Satu kajian yang dijalankan mendapati mereka yang mengambil daging merah dan makanan laut secara kerap mempunyai 50% lebih potensi mendapat penyakit gout.'

CARA MENGATASI GOUT?

✔ Pesakit gout kena kurangkan makanan yang tinggi purin antara nya daging merah, organ dalaman haiwan, makanan laut seperti udang, kerang, kupang, ketam, telur ikan dan macam-macam lagi.

✔ Minum air masak atau air putih dengan banyak bertujuan membuang asid urik.

✔ Bersenam serta kawal atau kurangkan berat badan.

Entry sebelum ni saya ada cerita tentang "bacaan asid urik suami turun dengan Vivix", kali ni pula saya nak share Set Bajet Gout.

#setbajetgout shaklee terdiri dari Alfalfa, Omega Guard dan Performance Drink.



1. ALFALFA – Menyingkirkan toksik secara lembut dari badan. Menyingkirkan asid urik salam badan. Pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak untuk tujuan detoks.

2. OMEGA GUARD – Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui di dalam ikan laut dalam. Kedua-dua asid ini dipercayai mampu mengurangkan keradangan dan bengkak yang menyebabkan kesakitan pada sendi pesakit.

3. PERFORMANCE DRINK – Memastikan tubuh pesakit sendiri mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak berlaku dehidrasi. Membantu menyeimbangkan bendalir badan yang mencukupi untuk penyingkiran asid urik.
sekali cuba pasti terpegun.

Testimoni


Pastinya Vivix lebih pantas membantu pesakit gout tapi jika anda kekurangan bajet boleh lah mencuba Set Bajet Gout ini.

Jika anda nak dapatkan 1 set boleh hubungi saya 011-1655 3844.

Untuk belian lebih jimat sehingga 15%-20%, jom jadi ahli shaklee. Yuran keahlian hanya RM69 sahaja.

No comments:

Post a Comment