Thursday, 12 January 2017

Pesakit Diabetes selamat dari kaki hitam, tak perlu inject insulin.

Beruntungnya kita sebagai rakyat Malaysia kerana terdiri dari pelbagai kaum dan budaya dan yang paling best sekali kaya dengan pelbagai jenis makanan yang lazat-lazat.

Ditambah pula banyaknya kedai-kedai makan  yang beroperasi dari pagi sehingga ke tengah malam. Lebih hebat lagi kedai-kedai yang dibuka 24 jam.

Bila terlalu banyak makanan yang mudah diperolehi pada bila-bila masa, maka semakin ramai yang terdedah dengan pelbagai penyakit yang berpunca dari pemakanan dan gaya hidup yang tidak sihat.

Diabetes atau kencing manis antara penyakit kronik yang dihidapi oleh rakyat Malaysia. Tahukah anda, 1 daripada 5 orang dewasa di Malaysia menghidap kencing manis iaitu angka yang amat membimbangkan.

Statistik Penghidap Diabetes di Malaysia


APA ITU Kencing Manis / Diabetes?

Kencing manis adalah masalah metabolisma dimana jumlah glukosa atau gula di dalam darah adalah tinggi.

Kencing Manis / Diabetes terbahagi kepada 2 jenis :

1. Jenis 1

Dikenali sebagai Jenis 1, kencing manis jenis ini biasanya dihidapi kanak-kanak dan belia mudah dan meningkat secara agresif. Terjadi akibat kegagalan pankreas untuk menghasilkan hormon insulin.

2. Jenis 2

Biasa dihidapi pesakit berumur lebih 40 tahun dan meningkat mengikut peringkat umur. Dalam kes ini pankreas tidak menyekat pengeluaran insulin tetapi kuantiti insulin dihasilkan tidak mencukupi, atau hormon insulin sedia ada tidak mengaktifkan penyerapan glukosa dalam otot dan tisu, yang amat diperlukan badan sebagai sumber tenaga.

Umpamanya kunci yang tak dapat dibuka utk beri laluan pd glukosa, maka glukosa akan meningkat dalam salur darah.

Kepekatan gula dalam darah akan bertambah dan lama-lama akan menyebabkan berlakunya kencing manis.

Apa kaitan Vivix dengan Kencing Manis?


Vivix bantu pesakit diabetes

Bagaimana pesakit kencing manis boleh mendapat kesihatan yang lebih baik apabila menggunakan vivix?

Adakah Vivix itu ajaib?

Ohh..tidakk..

Dalam vivix terdapat kandungan resveretrol.
resveretrol adalah ibu kepada segala antioksidan dan ia dapat memperbaiki masalah rintangan insulin.

Bila rintangan dan kerosakan ini dapat diperbaiki, gula dalam darah akan stabil dan ini memberi sinar baru pada pesakit diabetes.

Vivix bukan ubat.
Tapi menyelesaikan punca kepada masalah diabetes.

Jom kita lihat antara testimoni Pesakit Diabetes yang selamat dari kaki hitam dan tak perlu inject insulin.


"Salam semua.
Hari ni saya nak share testimoni merawat diabetes dengan Vivix oleh ayah saya sendiri.

Terbukti Vivix mampu membantu masalah diabetes.

Ni buku checkup abah saya.
Abah saya ni makan memang takde pantang.
Kadang2 sehari tu sampai 3x bancuh kopi.
Makan nasi memang berpinggan2.
Ni semua memang musuh utama kencing manis la kan..

Hari tu bile sedar kaki dia dari sehari ke sehari makin bertukar kaler jadi hitam, plus ujian diabetes x pernah bawah 10, doctor pun dah suruh inject insulin setiap hari, baru la menggelabah nak cari alternatif lain.
Saya pun cadangkan vivix.

Sekarang vivix yang abah minum belum habis sebotol.
Tapi report kesihatan abah memang memeranjatkan.
Dalam 4x ujian darah dibuat dalam sehari, cuma sekali je yg lebih 10.
Itupun sebab lunch dia makan nasi berpinggan2 macam biasa.
Alhamdulillah..."

Anda mungkin juga mahu baca testimoni lain :

tips kawal kolestrol tinggi supaya tak kena stroke

"heavy smoker lebih 20 tahun berhenti merokok gara-gara.."

Jika anda mahukan vivix boleh hubungi saya IntanMiza 011-1655 3844. Anda pasti tak mahu lepaskan tawaran menarik dengan belian vivix bulan ini. Nak tahu apa tawaran menariknya? Klik SAYA MAHU VIVIX!!

No comments:

Post a Comment