Wednesday 8 March 2017

5 tips kurus dengan mudah dan sihat

Cepatnya masa berlalu beberapa bulan lagi dah nak puasa lepas tu raya la pula. Lazimnya dah nak raya ni ramai yang pasti berazam nak kurus. Nak tampil selim melim di pagi hari raya dengan baju baru lah katakan.

Tapi korang hati-hati yer jangan nak kurus sampai membahayakan kesihatan sendiri pula. Biar lambat kurus asal tak memudaratkan atau beri kesan negatif pada diri.

Meh saya nak share sikit tips mudah untuk kurus, moga dapat membantu awak-awak yang dalam usaha untuk kurus tu. GOODLUCK GUYS!!

1. Minum air kosong secukupnya
Siapa yang jarang-jarang sangat minum air kosong tu cuba amalkan minum air kosong secukupnya. Yang biasa disarankan pada kita 8 gelas sehari. Tapi lebih mudah juga kita anggarkan 25kg : 1 liter air kosong. Mula-mula memang payah nak minum tapi jika dah terbiasa akan jadi mudah je. Cuba tau!!

2. Mandi pagi sebelum subuh
Banyak sangat manfaat mandi sebelum subuh ni, antaranya meransang penurunan berat badan. Tak percaya? Korang cuba dulu konsisten hari-hari mandi pagi sebelum subuh.

3. Senaman
Bersenam pun sangat penting untuk kurus. Korang tak takut ke jika dengan mudah boleh kurus tanpa senaman?? Luangkan masa untuk tingkatkan aktiviti harian dengan berjalan, berjoging, berzumba, menari seorang diri dalam bilik, di rumah pun boleh. Ini semua cara menguruskan badan dengan sihat dan selamat.

4. Kawal nafsu makan
Ini mungkin cabaran paling sukar! Yela kita semua ni kan suka makan, jadi nak kawal nafsu makan memang bukan sesuatu yang mudah. Makan bila perlu, kerap dan lebih kecil bahagiannya setiap kali makan. Jangan tinggalkan sarapan pagi. Jika tidak nanti tersangat lapar bila waktu makan tengahari. Habislah semuanya dibedal nanti, betul tak?

5. Pengambilan suplemen
Yang ni saya cadangkan untuk set kurus bajet ambillah Alfalfa + Lecithin. Tapi kenalah konsisten makan tau, beri peluang pada badan untuk serasi dengan sesuatu produk dalam masa 3-6bulan. Suplemen shaklee ni bukan ubat kurus, tapi vitamin yang membantu untuk kurus dan beri kesihatan yang lebih baik.

Bagaimana Alfalfa & Lecithin bertindak membantu mereka yang nak kurus??

Lecithin (Bakar)
✔ Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak-lemak. Lecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak, dalam perkataan ringkasnya, ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecithin tak boleh dihasilkan boleh badan tetapi ianya sangat diperlukan badan.

Alfalfa (Buang)
✔ Bertindak sebagai detox semulajadi yang melawaskan sistem penghadaman dengan lembut. Menarik lemak yang terelmusi dari tindakan Lecithin ke saluran najis. Proses membersihkan segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.

*pastikan korang ambil suplemen yang ada kelulusan KKM dan halal. Suplemen shaklee miliki keduanya jadi tak perlu lah anda was-was ye*

Jika korang berminat untuk dapatkan Set Kurus Bajet Shaklee, boleh hubungi saya 011-1655 3844. Saya akan berikan cara makan yang terbaik untuk kurus, ada rahsianya tau.☺

No comments:

Post a Comment